Gästbloggning!

Fick chansen att gäst blogga på denna blogg så den chansen tog jag :) 

Hej, jag heter Linn Larsson och jag är 13 år gammal. 
Tänkte berätta om min resa med denna ponnyn som jag har nu. 

Allt började med att jag var hemma hos min tränare och tränade på min förra ponny Jester. Sen efter träningen så såg vi en så himla fin häst i hagen! Eftersom vi visste att hon köpte och red in ponnysar och sen sålde dom så frågade vi hon om den ponnyn var till salu? Då sa hon ja aatt den var tillsalu, så sa hon att den bruna också var tillsalu så efter nån vecka så kom jag och provred de små skönheterna. Fender (den bruna) var väldigt pigg och krävde ganska mycket av sin ryttare, han var ganska svår att rida. Sen så provade jag den andra hästen som hette Texas (den vi såg först) den var hanska seg men väldigt fin. Bara för att vara 4 år så jobbade han på hur bra som helst och när vi skulle hoppa så hoppade han jätte stort över ett hinder så jag åkte fram och landade md näsan rätt på hans hals och fick as ont i näsen men red vidare lite. 
Men kännde att den första ponnyn var mer en min typ av häst! Älskar pigga hästar som är framåt!
Men vi prov red båda en gång till men jag fastnade för Fender. Så vi vetrinär besiktade honom och så köpte vi han! <3 
Ibörjan när jag hade honom så kunde jag knappt styra honom och han bara sprang och var as pigg! MEn jag kämpade på och med hjälp av min bästa dressyr tränare Diana så fick jag lite bättre ordning på han och tiden rullade på jag klarade av han bättre och bättre och vi började hoppa mer och mer och sen så var det dags för första tävlingen ihop och Fenders första tävlingen. Vi startade en LD och en LC. I LD så stannade han 1 gång på 1:an och så fick jag över honom och sen 1 gång på 2:an och så fick jag över han och så 1 gång på 3:an och då var man utesluten! 
VAr inte i nästa klass med och så var vi ute i nästan varje hopptävling så efter som han var fin i dressyren också så startade vi lite dressyrtävlingar Kämpade på hela våren med både hoppning och dressyr! Sen helt plötsligt så blir han halt! Dagen efter en tävling så vi lät han vila och 3 dagar efteråt så tog vi dit vetrinär och då så såg han ingenting så han sa rid på! Men efter 2 dagar så började han halta igen mycket mer denna gången!! Så då bestämmde vi att vi åker in till kliniken och kollar upp det där. Vi berättade historian och så sa  hon att om det inte hade varit så att han varit halt förut så skulle hon sagt rid på men hon sa att låt han vila i 2 veckor och sätt på han helstäckade snösulor.

Sen efter 1 månad tävlade vi igen och sen nån gång på hösten gav han sig slappnade av på banan och vi började få lite bättre procent och då på den tävlingen kom jag 2:a och i utanför placering i andra klassen och 2 helger efteråt så åkte vi och tävlade och när jag kom ut från banan med kanon ritt och lägger jag mig högt upp och ligger där från andra start i allra sista, det var as många startande så jag vann, jag var as glad eftersom det var min FÖRSTA vinst och så lyckas jag vinna nästa klass med!

Sen kom vintern och det blev lite lugn ridning och sen i mars så gjorde vi vår första tävling för året var väl i Mars och då vann jag! As glad! Sen helgen efter så åkte vi och tävlade och i första klassen så kom jag 2:a och sen så startade jag min första LA i dressyr med ett hyffsat resultat! Sen tävlade vi på och sen så skulle jag starta en hopptävling, hade inga förväntningar alls men så kom jag runt och kom 2:a! <3 Sen så red jag igen och denna gången VANN jag! :)

Det blev väldigt långt nu men tycker ni vi verkar intressanta så kika gärna in på min blogg: http://finasteponnyn.blogg.se ! Där skriver jag även om min storhäst!
kram Linn Larsson och Simberg Fender





ponnyn e sjukt snygg! & tack Linn för att du gästblogga!

Kommentarer
Postat av: Linn

Oj va långt det blev ;)

2011-09-12 @ 20:45:40
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0