Skriver av mig.

Asså fyfan för endel människor asså, de som inte kan tala ett ord sanning utan bara ljuger folk rakt upp i facet. Folk som blir utdömda för att dom beter sig på ett visst sett, klär sig på ett visst sett eller bara finns, ALLA har något fel enligt någon annan. Endel blir utpetade för att dom har finnar, annan hudfärg eller vad som helst. Och jag vet detta för att jag själv blivit utsatt för extremt mycket snack bakom min rygg.
- Vem tror hon att hon är?
- Hon tror att alla vill ha henne!
- Asså ingen vill umgås med henne! Stackars dom som tvingas umgås med henne.
Dessa meningar har jag hört miljontals gånger, folk som viskar det till någon annan, skriver på facebook eller vad som helst. Men det finns ingen människa som vågar gå fram till sin bästavän och säga det rakt upp i facet, nej, absolut inte det är helt omöjligt. Men det värsta är att personen som säger det till personen som blivit utsatt kan vara någon som precis skrattat, hållt med eller snackat skit bakom ryggen. Jag tycker detta är så fruktansvärt patetiskt. Man blir ledsen inombords, man kan skratta bort det när sina såkallade "vänner" är omkring, men så fort man kommer hem så slänger man sig i sängen och ligger där. Gråter & gråter, det kan ta flera år innan man släppt ett hemskt ord eller en hemsk mening. Under några månader i 5:an blev jag utsatt för hemska ord/meningar varje dag i skolan, hörde från folk att alla sa något hemskt om mig, mina vänner hade umgåts en helg och lämnat mig utanför. De satt hemma hos någon och pratade om mig. Det var hemskt att höra deras totalt förjävliga ord de sagt om mig. Och jag ska inte ljuga, fyfan vad jag grät. Varje dag, varje kväll, varje natt. Det var hemskt, jag slutade faktist till slut gå till skolan. Gick ungefär 2 dagar i veckan när jag hade återhämtat mig, därför visste ingen om hur just jag mådde. Jag trodde att ingen ville förstå.
Jag visste inte hur jag skulle ta mig ur allas snack, så jag började bli blyg, ville inte visa mig, stod ofta i ett hörn och småskrattade när mina "vänner" pratade om vad som hänt i helgen. Själv hade jag suttit hemma eller legat i sängen med tårar i ögonen. Jag försökte höra av mig men det var absolut inte ofta någon svarade, så jag väntade väll till någon hörde av sig till mig vilket inte var ofta det hände.
fortsättning följer om ni vill höra mer.. detta är dock väldigt känsligt för mig så vi får se.


if u only understood.

Kommentarer
Postat av: nadia MILETAK

jag vet att vi har bråkat osså.

men du ska veta att jag har aldrig tyckt något är fel med dej. när vi en gång umgåddes, mitt självförtroende var på topp bara för att du stod på min sida.

SAKNAR DEJ

2012-01-09 @ 12:24:24
Postat av: nadia

2012-01-09 @ 12:26:04
Postat av: Emma

Gud Fisk!

Håppas att du känner dej mycket bättre här! Ses imorn lilla Fisk ;)



// Sten

2012-01-11 @ 17:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0